the one with day seventeen - my favorite memory

2010-12-24 / 01:12:46
Dag 17.

Jag har oändligt många favoritminnen. Och notera nu att jag väljer ett utav en massa fina minnen, och nödvänigtvis inte det bästa!

Sommaren 2008 var jag och Cammo till Italien tre veckor. Vi var på feriepraktik och praktiserade på en restaurang utanför Trieste. Det var hur underbart som helst. Vi arbetade måndag-lördag mellan klockan 19.00 och 00.00 ungefär. Vi hade det verkligen toppen, solade, badade, shoppade, turistade, cyklade, spelade piano varenda kväll, besökte Venedig och Slovenien. Utöver det åt vi pasta och ketchup, nästan varenda dag (tänkte skriva god mat, meeeen, då skulle jag ha ljugit) åt en massa glass, pommes, baguettebitar pannacotta och drack en massa cola på arbetstid. Vi träffade underbara Italienare (och tro mig, de är underbara, hur många som än säger att Italienare är otrevliga, snorkiga, etc - DE HAR FEL!) vi bodde hos familjen vi jobbade för, och de var verkligen bäst! Vi träffade på deras bekanta, vänner och föräldrar. Vi blev så otroligt bra bemötta att det inte var sant. Och utöver allt detta så fick jag ju göra det tillsammans med en av mina bästa kompisar, det kunde ju liksom inte bli bättre!

Det är ett himla fint minne, i alla fall. Ett av de finare jag har. Jag känner mig också lyckligt lottad som fick chansen att uppleva en sådan grej. Det är det ju inte alla som får! Så hörrni, ta chansen om er kommun erbjuder feriepraktik i andra länder, det finns ju faktiskt inget att förlora!


a part of the restaurant


Utsikten från huset, tro det eller ej, men först ser man sista biten av Italien, sedan Sloveniens kust och till sist Kroatien allra längst bort, coolt va? Italien slutar strax innan de ljusa åkrarna där nere i viken, har jag för mig.


vilka brunisar vi var!

God Jul, förresten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0