the tears come streaming down your face when you lose something you can't replace

2011-09-04 / 20:46:00

lycklig tjej på naxos

Precis sådär lycklig och fri som jag kände mig under båtluffen i somras har jag aldrig känt mig, och jag vill känna mig lika fri och lycklig varenda dag. Hösten har gjort sig hemmastadd och trots det så känner jag mig faktiskt fri och lycklig. Jag har fina planer, fina saker att se fram emot, men ändå avskyr jag, rent ut sagt avskyr jag tanken på att jag faktiskt är fast här. Missförstå mig inte, jag älskar att jag precis börjat andra året på högskolan, jag älskar tanken på att jag faktiskt snart är färdigutbildad och kan arbeta med det jag tror ska bli väldigt intressant OCH jag har hamnat rätt, fullständigt rätt med min utbildning. Men samtidigt så har jag vuxit så otroligt mycket det senaste året. Jag är vuxen nu, for real (även om jag bara är 20 och känner mig pytteliten ibland) och jag är så jäkla redo att ge mig ut i världen! Jag vill göra det NU, på en endaste gång! jag vill se vad världen har att erbjuda mig, jag vill växa lite till, jag vill klara mig själv. Och sedan vill jag komma hem, till fina Gävle och känna att jag växt så mycket mer och att jag är redo att leva för det Sverige har att erbjuda mig då.

Jag tänker mycket på beslut jag tagit det senaste året. Varför har jag gjort som jag gjort när jag faktiskt bara lever en gång och inte har så mycket att förlora? Jo, jag lyssnar för mycket på andra. Jag bryr mig om vad andra tycker och tänker. Små pikar tar jag åt mig och sedan ältar jag dem. Länge länge. Jag bryr mig för mycket om vad andra har för åsikter och lyssnar väldigt sällan på vad jag vill och vad jag är kapabel till att göra. Det är speciellt de små pikarna från olika håll som hindrar mig. Får mig att tänka "jag kanske inte borde" eller "det kanske inte är möjligt"

Nåja, tankar tankar. What to do med livet liksom? Ska man göra det mest vettiga och se till att skaffa ett jobb (informatörs-jobb dvs, sådant man sedan inte kastar bort för ett jobb i london, utan ett som man behåller, jobbar sig uppåt på och där man skaffar sig massor av erfarenhet inom yrket) när man är färdigutbildad, familj och hus efter det, "nöja sig med det man får" och sedan ångra hela livet att man inte gjorde något som man faktiskt ville som ung? Jag vet faktiskt inte vad jag vill längre..

+ myseftermiddag med emelie (SOM ÄNTLIGEN ÄR HEMMA FRÅN NEW YORK!!!) och sara.
+ smidigt planer inför nästa sommar (150 alternativ har jag att välja på typ)
+ JAG, JAG, JAG (om man får vara lite ego) ibland känner jag mig bara så himla stolt över mig själv!
- ångest inför en hel del grejer
- folk som bara är allmänt negativa

Kommentarer
Postat av: ewelina

tusen tack för ditt stöd. Känns så sjukt skönt att det finns sånna som du. TACK! Det känns lite bättre idag, men fortfarande känner jag mig som en gäst och inte en av familjen, men det kanske går över :D

2011-09-04 @ 21:41:11
URL: http://evertsusa.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är så himla duktig Erika! <3

2011-09-04 @ 22:55:48
URL: http://sundbergmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är så duktig Erika <3

2011-09-04 @ 23:07:52
URL: http://sundbergmalin.blogg.se/
Postat av: Malin

Haha, oj det blev visst två inlägg igår...

Jo,men självklart får du ändra min blogg! Det får du göra när du vill :) Kramis

2011-09-05 @ 08:13:57
URL: http://sundbergmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0