båtluff - part one (Santorini)

2011-07-18 / 22:51:14

Fyra trötta tjejer som precis anlänt till Atens flygplats. Då hade vi redan hunnit med en mellanlandning i Paris på två timmar, där vi förövrigt fick syn på tre militärer med k-pistar i högsta högg som lunkade fram någon meter bakom oss - rädd som jag är panikade jag ju förstås, hjärtat mitt slog dubbelslag i minst tio minuter efter det..) Vi anlände till Aten strax före två mitt i natten och båten gick inte förrän halv åtta, lång väntan!


Vi satt utomhus och det var svinkallt! Båtresan tog åtta timmar så när vi var framme på Santorini så hade vi rest i sammanlagt 26 timmar. Gissa om vi var trötta?




Ida med jacka på! Grekland i juni liksom.. det trodde vi inte.




Här var vi framme på Santorini och där nere var båten som vi åkte (blue star alltså) vägen upp från hamnen var en serpentinväg som var hur brant som helst. Bilen vi åkte i hade inte säkerhetsbälten heller, vi satt med hjärtat i halsgropen typ hela vägen upp..


Hotellet på Santorini var himla fint med som synes, havsutsikt. Vi hade inte särskilt höga förväntningar på hotellen innan vi åkte eftersom vi båtluffade och inte hade något hotell bokat förutom i Aten de tre sista dagarna. Men vi fick jättefina hotell på varje ö vi var på så det var riktigt toppen! På bilden är Cammo, Ida och Sara.




Erika, Sara, Cammo, Ida på Santorini!






Vi åkte till en by på den norra delen av ön, där samlades varje dag hur många människor som helst för att titta på solnedgången. Såhär såg den ut den kvällen vi åkte dit:


Vi var rätt besvikna!


Vulkaneeeeen!


Och här åker vi efter tre dagar vidare till Ios! Sara, Ida och jag.

Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: Intressant:) Hehe, jag skrev också förut men tankarna var inte lika mogna och som du säger så var inte språket på samma nivå liksom. Sen så hade jag också en period då jag inte skrev något, förutom låttexter.

2011-07-19 @ 07:16:32
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: simone

Ser underbart ut :)

2011-08-10 @ 10:11:34
URL: http://simoneh.se
Postat av: lisen

ja dom där serpentinvägarna ner till hamnen är inte roliga alls, speciellt inte när man sitter i en buss :)

2011-09-07 @ 16:03:28
URL: http://liiseen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0