'cause i don't shine if you don't shine

2011-07-25 / 21:45:14

Jag har börjat inse att skolan börjar snart. För första gången någonsin har jag ingen som helst ångest in för det. Det ska snarare bli roligt. Men jag avskyr att det snart är höst och mörker. Jag älskar egentligen hösten mer än någon annan årstid efter sommaren, men efter hösten så följer ett rent helvete, fem-sex månader av piss, skit, äckel. Det är mörkt. Grått. Kallt. Jag har aldrig någonsin känt såhär förut. Jag har snarare älskat vintern och ibland kunnat längta till vintern mitt i sommaren. Men senaste hösten, vintern och våren var riktigt tuff på grund av ett och annat och jag tror att det är av ren rädsla som jag inte vill ha annat än sommar. Jag vill inte att det ska bli som det varit det senaste året. Jag är fruktansvärt rädd för det. Det enda som får mig att känna mig trygg mitt i allt detta är tanken på att resa. Jag behöver planera redan nu vad jag vill göra för att ha någonting att längta efter (som tur är pratas  det i familjen om något och jag vet att jag har flera vänner som gärna sticker iväg någonstans.) Det känns verkligen jättetråkigt att känna såhär. Jag hoppas det känns bättre när hösten väl är här.

On top of it - så vill jag verkligen att Sara ska komma hem nu! ♥

home sweet home

2011-07-25 / 19:58:57
Jag är hemma efter en helg i Sundsvall. Jag har varit på min mosters fina bröllop och snyftat lite i min fina klänning. Det var himla vackert och roligt! Resten av helgen har jag busat med kusinerna och varit på stan och till birsta. Nu är jag dödstrött och känner mig hängig efter en rätt intensiv helg och vill mest bara gå och lägga mig. Men har en hel del att ta itu med innan jag får göra det. Imorgon blir det Stockholm med Fia, jag hoppas så innerligt att jag åker hem igen med den senapsgula tröjan från h&m i en påse. JAG MÅSTE HA DEN!

i lördags

Båtluff - part two (Ios #1)

2011-07-21 / 23:05:15

Utsikten norrut från hotellrummet och hela hotellområdet (tittade man söderut så såg man till Santorini)

Chora på Ios. Supermysigt! På dagarna ser det fridfullt ut men det är det INTE under nätterna. Så himla livligt och smockfullt. Jag har aldrig haft så roliga utekvällar som jag hade där. Det låg barer efter varann längs gatorna och i varenda liten gränd. Bredvid kyrkan var en stor skylt uppsatt där varje liten bar var utmärkt samt apoteket, men ingenting annat.

Sara, Cammo och jag. Första gången vi var där (vi åkte dit en andra gång istället för att besöka en fjärde ö, SÅ BRA var det!) så delade vi rum allihopa men när vi kom tillbaka andra gången så delade vi upp oss - jag och cammo, ida och sara, därför att ida och sara vaknar så tidigt och jag och cammo vill sova lite längre, speciellt när man festar till fem-sex på morgonen och kommer i säng en timme efter det.. Observera att Cammo hade varit i Turkiet en vecka innan vi åkte till Grekland...

Ida och Sara i början av resan då vi faktiskt förfestade (det gjorde vi inte sen, för då sov vi till tio och sen var vi klara för en utekväll framåt tolv-ett tiden)

i'm on the edge of something final we call life

2011-07-21 / 20:23:55

+ mys i falun idag med familjen, gruv- museum- och stadsbesök blev det.
+ jag hittade ett par ballerinor att ha på fötterna på mosters bröllop
+ bröllop på lördag!!
+ sleepover med chic flick-filmer och godis igår med fia
+/- jag planerar redan nästa sommars äventyr
- snart är juli slut och snart är sommaren slut
- jag längtar tillbaka till grekland som fan!

båtluff - part one (Santorini)

2011-07-18 / 22:51:14

Fyra trötta tjejer som precis anlänt till Atens flygplats. Då hade vi redan hunnit med en mellanlandning i Paris på två timmar, där vi förövrigt fick syn på tre militärer med k-pistar i högsta högg som lunkade fram någon meter bakom oss - rädd som jag är panikade jag ju förstås, hjärtat mitt slog dubbelslag i minst tio minuter efter det..) Vi anlände till Aten strax före två mitt i natten och båten gick inte förrän halv åtta, lång väntan!

Vi satt utomhus och det var svinkallt! Båtresan tog åtta timmar så när vi var framme på Santorini så hade vi rest i sammanlagt 26 timmar. Gissa om vi var trötta?

Ida med jacka på! Grekland i juni liksom.. det trodde vi inte.

Här var vi framme på Santorini och där nere var båten som vi åkte (blue star alltså) vägen upp från hamnen var en serpentinväg som var hur brant som helst. Bilen vi åkte i hade inte säkerhetsbälten heller, vi satt med hjärtat i halsgropen typ hela vägen upp..

Hotellet på Santorini var himla fint med som synes, havsutsikt. Vi hade inte särskilt höga förväntningar på hotellen innan vi åkte eftersom vi båtluffade och inte hade något hotell bokat förutom i Aten de tre sista dagarna. Men vi fick jättefina hotell på varje ö vi var på så det var riktigt toppen! På bilden är Cammo, Ida och Sara.

Erika, Sara, Cammo, Ida på Santorini!

Vi åkte till en by på den norra delen av ön, där samlades varje dag hur många människor som helst för att titta på solnedgången. Såhär såg den ut den kvällen vi åkte dit:

Vi var rätt besvikna!

Vulkaneeeeen!

Och här åker vi efter tre dagar vidare till Ios! Sara, Ida och jag.

honey, i'm home

2011-07-08 / 21:01:47
Hej alla fina! Nu är jag hemma från båtluffen i Grekland. Jag kom egentligen hem i lördags men jag har haft väldigt mycket för mig sedan dess, därför har ni inte hört något ifrån mig. Jag hade en toppenresa på alla möjliga sätt och jag kan lätt konstatera att jag är fullständigt förälskad i Kykladerna. Förstår ni hur lite grekiskt Kreta och säkert Rhodos är? Jag älskar Kykladerna! Mer ska jag berätta för er när jag inte har bråttom. För nu väntar snart tjejerna ihjäl sig på mig, har jag rätt så saknar de mig rätt mycket nu också, de saknar jämt mig - även när jag är med dem. Jobbiga tjejer alltså.