the one when i'm out of ideas

2011-04-07 / 13:24:21

Igår fick jag med mig den här fina västen hem från stan, från H&M för ynka 99 kronor.

Min dator lyckades dra på sig ett virus igår så jag (läs: Erik) har fullt upp med att återställa problemet. Datorn hittar nämligen inget virus vid virussökningen men en trojan hälsar glatt på för varje gång man startar datorn. Nu ska jag alldeles strax bege mig iväg till bussen för att åka till stan och bli upphämtad av Sandra. Valbo står nämligen på schemat för eftermiddagen. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Åååh fin!! :)

2011-04-07 @ 19:04:20
URL: http://hannahfrelin.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tjuuuusig hörruu! :D Jag beställde hem en liknande fast vit för ett tag sen, och de är ju sjukt snygga! Längtar tills det blir lite varmare så man kan använda den :)

2011-04-07 @ 21:33:38
URL: http://sofiaroi.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja, precis! men nu när jag tittar på min... så har inte våra samma mönster! Och min är inte kritvit heller, mer beige lixom! Men jag gillar den ändå. Och ja, din var också fin ändå :D

2011-04-07 @ 22:00:51
URL: http://sofiaroi.blogg.se/
Postat av: Nyhetsbilder

1.Hur du ska lösa ditt problem. Ladda ned Malwarebytes antimalware på en frisk dator. Googla för att hitta det.

Starta din sjuka dator i felsäkert läge genom att trycka F8 under uppstart. Googla efter att du misslyckats tre gånger. Kan nämligen reta gallfeber på en.

För över Malwarebytes antimalware via USB och installera. Scanna, ta bort virus och starta om datorn normalt. Uppdatera Malwarebytes antimalware och scanna igen.



2. Sätt dig i fortsättningen som begränsad användare. Googla hur. Som begränsad användare kommer du inte kunna installera virus/trojaner (ja, det är du som installerar dem) ofrivilligt. Du kommer heller inte kunna installera program. För att installera program loggar man ut sitt användarkonto och loggar in som administratör, men då är man åter sårbar för virus/trojaner.



3. Har du Windows XP ska du inaktivera Autoplay. Detta hindrar skadlig kod från att hoppa till datorn via USB. I Windows 7 och Vista är Autoplay redan inaktiverad.



4. Lycka till.

2011-04-09 @ 19:00:37
URL: http://nybilder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0