why enjoy today when you can be worrying about tomorrow?

2011-08-17 / 20:58:27

Hahaha, åh, rubriken är ett citat från pll, kändes verkligen som att det var något jag skulle kunna ha sagt! Jag låter som världens mest negativaste, men det är jag ju förstås inte, men just den där meningen kändes som hämtat ur mig själv. Mina närmsta skulle hålla med, i know that!

Idag har jag jobbat, kvart över fem steg jag upp för att leka med barn på en förskola. Imorgon ska jag tillbaka. På fredag också. Det finns inget jag längtar till mer nu än att skolan ska börja, vilket trams, vem fasen längtar till skolan liksom?

Efter jobbet idag anade jag att jag skulle vara dödstrött (eftersom jag vaknade och somnade stup i kvarten pretty much all night) när jag kom hem, så jag åkte hem, slog mig ned i soffan framför vänner, höll på att somna och då jäklar i min lilla låda satte jag färg på köket. Jag drog fram matberedaren, bär och mjölk och gjorde mig en smoothie. Säg någon köksapparat som inte var lila efter att jag var klar? Lagom till att jag hade druckit upp den var det middagsdags och eftersom att hälften av min familj befinner sig i stugan och min mor bortbjuden på middag så fick jag själv stå för middagsunderhållningen. Så jag lagade kyckling med örtsås, man skulle ha kunnat tro att jag tappat burken med citronpeppar i stekpannan för det var så surt att jag inte kunde låta bli att göra grimaser (till det åt jag ju förstås en halvburk feta också) Innan jag åkte hem köpte jag med mig massa smarriga frukter och alldeles nyss gjorde jag en gigantisk fruktsallad med grädde och åt framför pll. Ni anar inte hur mätt jag är. Två glas smoothie, massa mat och sallad och tillsist fruktsallad. Allt detta tjockade jag i mig på cirkus tre timmar. Jag skulle istället ha packat all den där maten i kartonger och skickat till någon adress i afrika (internt..) jag skulle ha mättat en familj i flera dagar. Hemskt.

Nu när jag har lite tid över innan jag måste krypa till kojs för att jag ska orka med en till dag på dagis så måste jag skynda mig in i duschen, leta rätt på en blankett, titta på vänner (högprioriterat, you know) och typ sånt. Vi hörs då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0