howard, your shoes are delightful, where did you get them?

2011-09-29 / 21:25:57

Jag är precis som en man när jag är sjuk. Stönar, hostar (fastän jag inte har hosta), gnäller, tjatar och tycker allmänt synd om mig själv. Försöker få alla andra att tycka synd om mig. Jag vet att det inte funkar på min familj, de blir bara irriterade. Men jag blir sällan sjuk, för mig brukar det liksom inte bryta ut ordentligt så när det väl gör det så blir jag liksom dödssjuk. Som jag är idag. Som jag var inatt. Som jag var igårkväll. Jag har tryckt i mig så sjukt mycket C-vitaminer det bara går det senaste dygnet att jag snart har mer ont i min mun än vad jag har i kroppen. Senast jag var såhär sjuk var när vi var på Naxos i somras. Men det var värre. Jag har varit i Grekland tre gånger i mitt liv och ALLA de gångerna har jag blivit sjuk (förkyld, feber, antingen öroninflammation eller bihåleinflammation), hur stört är inte det? Första gången blev jag sjuk typ andra dagen där. Andra gången blev jag sjuk näst sista dagen. Och nu i somras så blev jag sjuk efter typ en vecka, som tur var hade vi ju två veckor kvar då också. Men ändå! Ingenting slår känslan av att vara sjuk utomlands, så sjukt jobbig. Så detta, förkylningen som jag har nu, är absolut ingenting i jämförelse med vad jag upplevt alla gånger jag varit i Grekland. 

Hur som, på förmiddagen pallrade jag mig upp för att ta mig till skolan. Skulle sälja en bok så jag var liksom tvingad. Sedan jag kom hem har jag sovit, sovit, sovit, tittat på the big bang theory och faktiskt cyklat till ica (även om jag var andfådd efter bara några meter) godis, cola och kiwi har jag suttit och smaskat på. Klart man är värd det när man varit ute och sprungit nästan varje dag i en vecka och sedan blivit sjuk liksom! Nu ska jag forsätta titta på big bang, tycka lite mer synd om mig själv och sedan sova (kommer ju dock aldrig att hända idag eftersom jag sov bort hela eftermiddagen)

- förkylningen
- jag upptäckte ett GIGANTISKT hål i mitt enda drag-på-lakan förut (hur lyckas man ens få hål i lakanen?!?!), humöret sjönk verkligen till botten. med en 105-säng så är det omöjligt att få tag på drag-på-lakan.. vanliga lakan är ju så himla jobbiga eftersom dom inte ligger still!
- min kamera är fortfarande trasig
+ fia som gjorde min dag idag, läs DETTA inlägg. HAHA, åh, jag med alla mina funderingar alltså! Vad skulle mina kompisar göra utan mig?
+ the big bang theory säsong 5!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha! åh, vad roligt att det gjorde din dag! för det gjorde min dag också, haha. Har skrattat åt det där mer eller mindre hela dagen :D PUSS GULLET

2011-09-29 @ 22:56:43
URL: http://sofiaroi.blogg.se/
Postat av: Emelie Bäck, Cancerfonden

Hej!

Nu är det dags för årets upplaga av Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj! Förra året uppmärksammade du Rosa Bandet och kampen mot bröstcancer här på din blogg. Vi hoppas förstås att du vill hjälpa oss i år igen, genom att uppmärksamma kampanjen och uppmuntra din läsare till att också engagera sig. Målet är att alla ska överleva bröstcancer. Hjälp oss att sprida budskapet! Här hittar du material till din blogg och olika sätt att hjälpa till: http://www.cancerfonden.se/sprid-budskapet. Tack!

2011-09-30 @ 18:45:11
URL: http://cancerfonden.se/sprid-budskapet
Postat av: LIENE

sv: men man ska ha en medfödd talang, annars har man ju inte det extra. Man behöver sångteknik jo, men inte så att det skriker om det "Gud, vad strålande teknik" för såna röster tycker jag är för förutsgbara. Om man har tekniken så tycker jag man ska ha en intressant röst också.

2011-10-01 @ 19:45:15
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0